Népszerű bejegyzések

Posted by : Vivi♥ 2014. dec. 27.

MacKayla Lane már nem az a naiv, idealista, divatbolond lány, aki Írország földjére tette gondosan pedikűrözött lábát. A Dublinban töltött néhány hónap megváltoztatta, de még mindig hajtja a bosszúvágy. Tudja, hogy a nővére gyilkosa közel van, de a gonosz még közelebb. Macnek van egy nagy előnye. Tudja, hogyan találhatja meg a Sinsar Dubh-t, amelyért tündérek és emberek egyaránt készek gyilkolni, de ez az ősi, mágikus könyv annyira gonosz, hogy mindenkit megront, aki csak hozzáér. Az árulás légkörében már nem tudni, ki az ellenség és ki a barát. Veszélyes háromszög alakul ki Mac, egy kielégíthetetlen étvágyú, halált hozó szextündér és a titokzatos Jericho Barrons között. Barrons megtanítja használni újonnan felfedezett adottságát: látja a tündéreket, sőt akár megölni is képes a máskülönben halhatatlan lényeket, megérzi a varázserejű tündérrelikviák közelségét, köztük az egymillió éves Sötét Könyvét, a Sinsar Dubh-ét, amelynek tulajdonosa kezében tartja a világ sorsát. Dublinban eluralkodik a káosz , az idő egyre fogy. Közeledik az év világos és sötét felét elválasztó nap, amikor a legkönnyebben lehet közlekedni a világok között. Halloween őrületes éjszakáján Dublinban elszabadul a pokol, Mac pedig ezúttal teljesen magára marad a sötét erőkkel szemben…



Ha már éltetek át falkaparászós függővéget, akkor sajnos ti is tudhatjátok mit éltem át a harmadik rész végén. Mert lapoznál tovább, és hoppá, nincs több fejezet, még egy sor sem. És ettől a boldog, vidám Vivi átvált nem annyira boldog és vidám Vivivé.  Szerencsére a negyedik rész a közelemben van, de hát este fejeztem be, és "lámpaoltás" miatt muszáj volt lefeküdni, meg elég késő volt... Szóval én is vártam a hajnalt, hogy folytathassam. És azóta már el is kezdtem, muhaha.

Ugyanolyan hamar lehet végezni vele, mint az előző két társával, mert akciódús, pörögnek az események. Történetünk ismét onnan folytatódik tovább, ahol a második véget ért. Pár dologra választ kaphatunk, de annál több kérdés marad nyitva. V'lane-től megtudhatunk pár dolgot a Nagyúrról, vagyis Darrocról és arról, hogy az Unseelie-ok hogyan jönnek létre. Megtudjuk, a Sinsar Dubh hogyan mozog,  éppen kinél van. Mac felnyitja Jayne felügyelő szemét is, akivel így picit több jelenetet is kapunk . A sidhe-látók csoportjáról sajnos nem kapunk sokkal több információt. Még Barrons-ról sem tudjuk meg ki, vagy mi is ő. A kérdés csak az, hogy leomlanak-e a falak Samhain éjszakáján, vagy sem?


Mac és Barrons között már nagyon forr a levegő, de még mindig nem kapjuk meg a várva várt dolgokat. Pedig utálom, ha eddig húzódik egy szerelmi szál, nem tudom, ilyenkor már türelmetlen szoktam lenni. Ám ez esetben inkább viccesen jön ki, mert öröm olvasni a szurkálódásaikat, meg hát Barrons nem az érzelmekről híres, szóval nem is lenne olyan jó a romantikus összetalálkozás. Ebben a részben picit bunkónak éreztem őt, és azt a részt, amikor a Hang segítségével kikérdezte Macet, meg a szülinapi tortás eset. 

Ha már itt tartunk, kezd kibontakozni egy szerelmi háromszög is. Ebben a részben V'Lane túl kedves is volt már néha Machez, ami arra következtethető, hogy szeretne valamit. Ahogy említettem már, én annyira nem ájultam el a tündérhercegtől, de itt még néha én is megmosolyogtam, mert tudott kedves is lenni, ám még mindig Barrons-ra voksolok.


"Miért, ó, miért a legveszélyesebb, legtiltottabb férfiakhoz vonzódunk leginkább?"



Az eleje sem volt unalmas, de a történet előrehaladtával egyre pörgősebb, és már alig várod, hogy mi lesz a végkifejlet, de mégse azt kapod, amit akarsz, mert teljesen ledöbbensz: hogy most mi van? Én se ezt vártam. Mikor a Vad Hajszára kerül a sor, Mac inkább visszavonul, és egy templomban húzódik meg estére, aztán minden megváltozik a világgal kapcsolatban, meg persze Mac-el is. És hogy miért van szükség a rosszra is? Moning válasza a köszönetnyilvánításban: 


"A második kötetben Mac a következőket mondta: „Lehet, hogy nem úgy tűnik, de ez a történet nem a sötétségről szól, hanem a fényről. Kahlil Gibran azt mondta, hogy „Minél mélyebbre ás a bánat a lényetekbe, annál több örömet tudtok befogadni." ' Ha soha nem tapasztaljuk meg a keserűséget, az öröm csak egy újabb kellemes íz a nyelvünkön. Egy nap sok örömben lesz részem."
És így is lesz. Mac szavaival ezt megígértem."

Idézetek:

"Barrons pontosan azt teszi, és csakis azt, ami neki a legjobb. Pont. Most az a legjobb neki, ha segít életben maradnom. Pont. De lehet, hogy egy nap már nem így lesz. Felkiáltójel."

"Nem mintha érdekelt volna, hogy nézek ki Barrons jelenlétében, de hát odalent Délen a nők fiatalon megtanulják, hogy amikor darabokra hullik körülöttük a világ, akkor itt az ideje levenni a függönyöket, és új ruhát varrni belőlük."


"Barrons erőteljes, elgondolkodtatóan jóképű, eszementen gazdag, rémisztően intelligens férfi. Kitűnő ízlése van, nem is említve kemény testét, amely állandóan valamiféle vonzerőt sugároz. A lényeg, hogy az a fajta ember, akiből hősök lesznek. 
És elmebeteg gyilkosok. 
Ha van valami, amit megtanultam Dublinban, az az, hogy ezt a kettőt nagyon kevés választja el egymástól."


És akkor, ahogy én elképzelek pár szereplőt:


Barrons



Mac


V'Lane


Dani


Fiona
                                                                             
Úgy látszik mindegyik részt 5 pontosra fogok értékelni: 5/5




    



Megjegyzés küldése

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Vivi könyves blogja - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -